fredag 4 september 2015

Boktipset v. 37 - Manifest för hopplösa

Emanuel Kent är tillbaka och redo för vårterminen! Eller förresten, redo är verkligen inte rätt ord. Pinsamheterna och krånglet från höstterminen fortsätter för Emanuel. Dessutom är det dags för gymnasievalet, något som skapar stor ångest och vånda hos Emanuel och han drar ut på det in i det längsta. För att uthärda arbetar han fram ett manifest i stilen ”håll käft, gör det inte värre”. Om det lyckas? Föga.

Åhh så roligt och pinsamt och jobbigt. Det är svårt att gilla Emanuel fast jag gör det ändå. Jag gillar böckerna om Emanuel vansinnigt mycket, trots att det stundtals är oerhört obekväm och jobbig läsning eftersom jag lider med Emanuel. Dessutom är böckerna precis min humor och jag skrattar högt på flera ställen. En rolig och jättebra ungdomsbok som gick fort att läsa! Jag kan rekommendera den till alla, särskilt er som har läst/kommer att läsa den första boken om Emanuel: Konsten att ha sjukt långa förväntningar.
/Annika

Här är röster om första boken: Gillar särskilt Jennys Linds omdöme, det är på pricken!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar